субота, 17. август 2013.

Nasumični nedeljni odabiri vol. 3




01 Heirlooms of August – Annabelle (Down at the 5-Star, 2013)
Ja patim od insomnije (ne bih to baš nazvala patnjom, ali eto uglavnom noću ne spavam). Heirlooms of August su savršena muzička podloga za takve boljke. Prvenac Forever The Moon (2011.) bio mi je često društvo u izmučenim petojutarnjim pokušajima da ipak nekako žmurim i čekam san. Lažem – patim, strašno patim što ne mogu da spavam, samo mi je lakše da to ne kažem naglas i time nemogućnost sna pretvorim u nekakav problem koji vapi za tretmanom. Slomljena od nespavanja jedino što tada mogu da radim jeste da slušam muziku. Tu je Forever The Moon sasvim lepo vršio „ušuškaj me dok ne zaspim“ funkciju jer je bio tako divno zaokružen i nekako smirujući. Ovaj novi album mi se još više dopada. Toliko da sam jedva odabrala samo jednu pesmu. Ko ne zna a koga zanima Jerry Vessel je svojevremeno svirao bas u Red House Painters i u Sun Kil Moon.

02 Jeremy Squires – Collide (Central Nervous Station EP, 2013)
Neizbežno poređenje sa Džuradom i Baknerom potpuno je opravdano. 140 listenera na last fm-u, pitam se kuda ide ovaj svet.
    
03 Great Peacock – Take Me to the Mountain (Great Peacock, 2013)
Nije nužno biti prorok pa reći da će se ova pesma uskoro naći na saundtreku za neku seriju. Jest da je glavnotokovski indie-folk al’ je mnogo dobro.
  
04 Shakey Graves – Passionate Kisses (Story Of My Life, 2013)
Ne umem da pevam. Onomad na časovima muzičkog Žika muzika mi je dodelio tri zvezdice iz hora. To me je baš pogodilo, tad kad sam bila dete. A onda je došla Lucinda i njene pesme uz koje pevam i nije me sramota što ne znam da pevam. Uz ovu pesmu posebno, zato što je ženska i sudbinska.

05 Christopher Paul Stelling – Brick x Brick (False Cities, 2013)
Razmišljam šta da napišem, a na pamet mi padaju samo hvalospevi o lepoti ovog čoveka. Uz jutjub mi se ova pesma mnogo više sviđa.

06 Wes Tirey – The Time Leaves So Soon (I Stood Among Trees, 2013)
Još jedan „mlađani trubadur koji obećava“. Ako nekoga zanima upravo prikuplja novce da otputuje u Italiju. Kažu u kritikama koje sam ovlaš ukačila da je njegov izražaj „autentičan“, takve kategorizacije (i esencijalizacije) me obično smaraju al’ ma šta ta „autentično“ odrednica podrazumevala zaista je jako lepo i za slušati i za promišljati.

07 Jim Guthrie – Difference a Day Makes (Takes Time, 2013)
Dovoljna preporuka je da je bio član najvoljenijeg kanadskog mi benda ikad (Royal City). Nasumično sećanje – jedna nasumično puštena suzica u oblacima pri preslušavanju nasumično kupljenih rezanaca na ulicama Pekinga. What A Difference A Day Made.

08 Micah Blue Smaldone – Caroline (The Ring of the Rise, 2013)
Okej, meni nije ništa posebno (za razliku od Micah P Hinsona i Elephant Micaha, ovog umereno gotivim) al’ znam jednog Veveričastog Veverka koga će obradovati saznanje da ovaj Micah ima novi album. To ću na kvarno da joj snimim kad sledeći put budem grozan drug.

09 Tom Russell and The Norwegian Wind Ensemble – Nina Simone (Aztec Jazz, 2013)
Orkestrirane verzije poznatih pesama, rezultat saradnje sa norveškim muzičarima. Astečki džez još jednom pokazuje zašto je Rasel jedan od najvećih singersongrajtera današnjice.

10 Sam Baker - Say Grace (Say Grace, 2013)
Ovakve sjajne pesmo-pričalice dođu kao sasvim pogodno objašnjenje na pitanje zašto u poslednjih nekoliko godina sve manje i manje čitam knjige ili gledam filmove. Ono što bi neko opisao na plus 200 strana ili u dva sata nizajućih slika, ova pesma dočarava na jedva nešto više od četiri minuta. Čitav nečiji život je tu stao.

11 The Wynntown Marshals – North Atlantic Soul (The Long Haul, 2013)
Old skul alt. country iz Škotske. I refren koji ne možeš da ne zapamtiš „I’ve got a North Atlantic Soul, I’ve got a little bit of rock and roll, I feel fine when the weather turns cold.“

12 The Ashtray Hearts – The Strangest Light (The Strangest Light, 2013)
Čak i da nisam u prilici da se do kostiju pronađem u ovoj pesmi, potresla bi me ko da sam je (pro)živela.

Нема коментара:

Постави коментар